Vyhledávače a nově také velké jazykové modely (LLM) jako ChatGPT, Gemini nebo Copilot nehodnotí pouze sílu zpětných odkazů, ale stále více i kvalitu a kontext textu. Co z toho plyne pro inzerenty a vydavatele? Už nestačí jen umístit zpětný odkaz – důležité je také myslet na kontext a zdroje textu. Pokud je vaše značka zmíněna v relevantním článku, jde z pohledu SEO o hodnotnou položku, a nemusí k tomu být nutně hypertextový odkaz.
Google a další vyhledávače potvrzují, že zmínky o značce jsou pro SEO přínosné a bezpečné jak pro vydavatele, tak pro inzerenty. Text musí mít přirozenou přidanou hodnotu a být poutavý pro čtenáře. Další výhodou je, že se velké jazykové modely mohou z těchto textů učit a zmiňovat vaši značku ve svých výstupech.
Zmínky o značce by tak měly být součástí online marketingových strategií – dnes už nestačí být jen prolinkovaný, nutné je být i relevantně zmiňovaný. Na druhou stranu, klasický linkbuilding zůstává nezbytnou součástí online strategií.
S ohledem na tyto novinky v oblasti SEO přidáváme nabídky na zmínky v článcích v našich magazínech. Akuální ceník najdete zde. V případě dotazů nás neváhejte nezávazně kontaktovat.
